5. huhti, 2020

Mikä kanava?

Tervehdys! Seurakunnan lähitoiminnan ollessa tauolla on joko lomailtava tai tehtävä jotain eri tavalla. Tänä aikana näyttää siltä, että monessa seurakunnassa suunnitellaan ohjelmaa nettiin tai muuhun mediaan. Nyt on mistä valita. Tarvitseeko siis tehdä enää lisää vai keskittyisikö johonkin muuhun? Emme kuitenkaan voineet ihan sivustakaan seurata, kun olemme olleet tv-työssä jo vuosia. Olisi käynyt se kuuluisa "suutarin lapsella ei ole kenkiä". Siispä Youtube-kanava, jossa voimme lähettää livelähetyksiä on nyt totta. Halutaanko kuitenkaan katsoa vain puhe- tai musiikkiesityksiä? Eikö seurakunnan pitäisi tehdä muutakin kuin olla ohjelmatoimisto? Sitä on pohdittu ennenkin ja varsinkin nyt. Puhetta siitä on ollut valtakunnantasollakin. Onhan toki huomattu, miten netti on hallitusti käytettynä oivallinen yhteydenpitoon. Nyt voi pitää palaverit ja koulujen opetukset vaikka Zoom-videokokouksen kautta. Hyvä :)

Seurakuntamme jumalanpalvelus toiminnan lisäksi myös diakoniatyö ViaDia-torilla on lähes pysähdyksissä. Yksi palvelualtis henkilö hoitaa meidän nettikauppaa huuto.netissä ja pari muuta toimittaa ruoka-apua muutamalle työpajalle. Sieltä yhteistyökumppanimme toimittaa ne niitä tarvitseville. Kiitos Jumalalle, että meillä on tällaiset mahdollisuudet ja yhteistyöverkosto. Tarvittaisiin kuitenkin paljon enemmän, jotta voisimme toimia tämän paikkakunnan parhaaksi. Heitänkin kysymyksen mitä on olla seurakunta? Entä tapahtuuko seurakuntien toiminnoissa lähitulevaisuudessa muutoksia? Sitä odotellaan. Haluan itsekin olla muuttamassa ja muuttumassa.  Se on kuitenkin varmaa, että ILO Herrassa on teidän ja meidän voima. Kysytään siis Häneltä ja annetaan Pyhälle Hengelle tilaa laajeta. Antoisaa pääsiäisen aikaa. Kristus on ylösnoussut, totisesti on ylösnoussut, amen! T.Hartsa