17. loka, 2019

Tiesitkö?

Healing Rooms -rukousklinikka ei ole seurakunta vaan kaikkien kristittyjen yhteistä rukoustoimintaa sairaiden, masentuneiden ja kaikkien niiden puolesta jotka kaipaavat apua ja rohkaisua elämäntilanteissa. Rukousklinikoita on ympäri Suomea ja maailmaa. Miksi ihmiset tulevat rukousklinikoille? Koska he kokevat Jumalan parantavan voiman, heidän ahdistukseensa tulee apu, he vapautuvat, heidän uskonsa virvoittuu, he täyttyvät Pyhällä Hengellä, he puhuvat uusilla kielillä, he löytävät Jeesuksen rakkauden, anteeksiannon ja hyväksynnän elämäänsä. Se on enemmän kuin kukaan inhimillinen ihminen pystyy koskaan kenellekään itse antamaan. Miten tämä voi tapahtua? Se on Pyhän Hengen työ ja useimmiten sen toteutuminen edellyttää, että joku rukoilee. Rukous toisten puolesta ei ole koskaan turhaa tai vähäpätöistä.

Mitä Jeesus on raamatun sanan mukaan lähettänyt sinut tekemään? Eikö laittamaan kätensä sairasten päälle, rohkaisemaan masentuneita, siunaamaan toisia ihmisiä ja kokonaisia kaupunkeja, herättämään kuolleita, käskemään ulos pahoja henkiä, vapauttamaan ihmiset menneisyyden sidoksista, kertomaan Jeesuksen rakkaudesta ja anteeksiantamisesta. Raamattu sanoo, ettei meidän tule olla ainoastaan Raamatun sanan kuulijoita, vaan meidän tulee elää sen opetuksen mukaan. Oikeanlainen Raamatun sanan kuuleminen ja lukeminen vaikuttaa sen, että haluamme enemmän kuin mitään muuta, rukoilla Jumalan valtakunnan ilmestymistä omaan ja toisten elämään.

Mitä sinulla on, jota et olisi saanut Jumalan suuresta armosta lahjaksi? Kun Jeesus lähetti opetuslapsia kertomaan taivasten valtakunnasta, joka piti sisällään sairaiden parantamisen, spitaalisten puhdistamisen ja riivaajien ulos ajamisen, hän sanoi heille: ”lahjaksi olette saaneet lahjaksi antakaa” (Matt. 10:7-8). Lähdetään siis liikkeelle yhdessä ja rukoillaan päivittäin toistemme puolesta kolossalaiskirjeen mallia mukaillen. Vaihda XXX -kirjainten paikalle sen henkilön nimi, jonka puolesta kulloinkin rukoilet:

Taivaallinen Isä rukoilen, että  XXX tulisi täyteen Sinun tahtosi tuntemista kaikessa hengellisessä viisaudessa ja ymmärtämisessä, vaeltaakseen Sinun edessäsi arvollisesti, Sinulle kaikessa otollisesti, kaikessa hyvässä työssä hedelmää kantaen ja kasvaen Sinun tuntemisen kautta, ja Sinun kirkkautesi väkevyyden mukaan kaikella voimalla vahvistettuna olemaan kestävä ja pitkämielinen. Kiitän iloiten Sinua Isä, joka on tehnyt XXX soveliaaksi olemaan osallinen siitä perinnöstä, mikä pyhillä on valkeudessa. Kiitän Sinua Isä, joka olet pelastanut XXX pimeyden vallasta ja siirtänyt XXX rakkaan Poikasi valtakuntaan. Jeesuksessa XXX on lunastus ja syntien anteeksi saaminen. Isä, Jeesuksen nimessä, aamen.

T. Sari